Після того як китайська автомобільна корпорація Geely викупила пакет акцій збанкрутілого бренду Volvo, справи у шведів почали налагоджуватися неймовірними темпами. Спочатку на ринок вийли нові покоління XC90, XC60 та S90 і ось настала черга найменьшого представника марки з індексом XC40. Новачок використовує компактну платформу, яка називається CMA тому під капотом малюка немає об҆ ємних двигунів на 5 або 6 циліндрів. Volvo XC40 може бути оснащений 3 або 4 циліндровими силовими агрегатами, також очікується поява електричної версії кроссовера.
На сьогоднішньому тесті ми випробували дизельну модифікацію Volvo XC40 Momentum D3 FWD, але крім неї ще є кроссовери з індексами T3, T4 та T5 – це означає, що під капотом автомобіля встановлений бензиновий двигун на 155, 190 або 250 к.с. Перший з цих агрегатів поставляється на передньопривідну версії XC40, а інші два йдуть в парі з повним приводом та 8-ступеневим автоматом. Наш дизельний мотор має в своєму розпорядженні 150 к.с. Втім, якщо цього замало можна вибрати топову модель D4 з 190-сильним турбодизелем.
Найбільш позитивні враження залишив потужний дизельний двигун D4, який видає 400 Нм крутного моменту та граючись справляється з невеличкою массою кроссовера. Розгін з 0 до 100 км/год у Volvo XC40 D4 триває меньше 7 секунд. Звісно найбільш економічним є його дефорсована версія D3, яка витрачає на кожні 100 км шляху всього 5 літрів дизельного палива. Але розгін такого кроссовера не вражає – на подолання відмітки у 100 км/год витрачається 9 секунд і це на передньому приводі і з механічною коробкою перемикання швидкостей.
Перше найбільше здивування виклакала доросла поведінка Volvo XC40 на асфальтовому покритті. Автомобіль виявився комфортним та продемонстрував чудовий баланс між спортивністю та плавністю ходу. Звичайно, що такі благородні звички характерні для топової комплектації що була у нас на тесті. Та навіть у базовому виконанні кроссовер довів що є одним з головних претендентів на лідерство у своєму класі. Доречи коли ми згадували про конкурентів, о забули згадати ще двох представників преміума - Lexus NX та Jaguar E-Pace.
Навіть на величезних 18-дюймових легкосплавних колесах XC40 демонструє непогану керованість та енергоємність підвіски. Завдяки можливості вибору налаштування роботи двигуна та інших агрегатів водій та пассажири кроссовера мають змогу відчути різні за своєю природою емоції.
Для компактного кроссовера доступні три варіанти комплектацій - Momentum, R-Design та топова Inscription. Цікаво, що кожна з ций версій може мати префікс «Pro» у своїй назві. До додаткового обаднання входять наступні опції – датчики паркування, 18-дюймові легкосплавні диски, круїз-контроль, клімат-контроль, 12,3-дюймовий віртуальний кокпіт, інформаційно-розважальна система, підігрів керма та сидінь, адаптивні світлодіодні фари, шкіряне оздоблення салону та електроскладані дзеркала.
Порівняльна таблиця тесту (максимальна кількість балів при оцінці - 10)
Параметри |
Audi Q2 |
Mercedes-benz GLA |
BMW X1 |
Volvo XC40 |
Зовнішній вигляд |
8 |
7 |
8 |
9 |
Базова комплектація |
7 |
7 |
7 |
8 |
Опції (пакет) |
8 |
8 |
8 |
9 |
Якість матеріалів обробки інтер’єру |
9 |
9 |
8 |
8 |
Прохідність |
- |
- |
- |
- |
Шумоізоляція |
9 |
10 |
9 |
9 |
Розгін |
9 |
9 |
9 |
8 |
Гальмування |
9 |
9 |
9 |
9 |
Престижність володіння |
10 |
10 |
9 |
9 |
Втрата в ціні |
9 |
9 |
8 |
8 |
Вартість |
7 |
7 |
8 |
9 |
Безпека |
9 |
9 |
9 |
10 |
Витрати пального |
9 |
8 |
9 |
9 |
Витрати на обслуговування |
9 |
8 |
8 |
9 |
Керованість |
9 |
9 |
10 |
9 |
Дизайн |
9 |
8 |
9 |
10 |
Індивідуальність |
9 |
8 |
9 |
9 |
Вартість додаткового обладнання |
8 |
7 |
8 |
9 |
Дилерська мережа |
7 |
8 |
9 |
8 |
Надійність |
9 |
9 |
9 |
9 |
Всього: |
163 |
159 |
163 |
168 |
Місце: |
2 |
3 |
2 |
1 |
Крім цього в салоні XC40 ми зустріли нову інформаційно-розважальну мультимедію з сенсорним екраном, виконану в стилі старших родичів. Якість матеріалів оздоблення виявилась дуже високою і це головна несподіванка нашого тесту. Торпедо трохи повернуто до водія, що каже про орієнтованість автомобіля на молодіжну аудиторію, яка віддає перевагу драйверським автомобілям.
Без сумніву цікавою фішкою нового кроссовера від компанії Volvo є цифрова панель приладів.
Водночас, Volvo XC40 може похвалитися не лише чудовим екстер҆ єром та інтер҆ єром, він пропонує досить просторий салон та вмісткий багажний відсік. Завдяки подовженій колісній базі, на задньому ряді сидін з легкістю розміститься двоє дорослих людей. За пассажирським рядом нас зустрічає багажник об҆ ємом 460 літрів.
Для успішного просування на європейському ринку, XC40 має всі атрибути, але один факт найбільш вигідно виділяє його поміж конкурентів. Мова йде про безпеку, адже компанія Volvo вже давно спеціалізується на безпечних автомобілях. За результатами останніх краштестів Euro NCAP, шведський кроссовер отримав найвищу кількість балів з безпеки, увійшовши до кагорти своїх родичів, які до цього регулярно отримували п'ять зірок.
За результатами порівняльного тесту Volvo XC40 набрав 168 балів та посів перше місце випередивши Audi Q2, BMW X1 та Mercedes-benz GLA. Несподіваний фінал дає надію, що в преміум сегменті не все окуповано німецькими автомобілями. У шведів вийшов непоганий автомобіль і мабуть саме він на сьогодні є одним з найбажаніших кроссоверів на ринку…